February 20, 2011

Hari Keluarga

Bismillah dan Assalamualaikum

Semalam mendapat panggilan talepon dari kampung, berdebar2 mase dapat call 2 sbb jarang kampung call aku, selalunye aku akan call kampung dulu.........

aku: em......
ayah: assalamualaikum
aku: waalaikumsalam
ayah: ko x keje? (soalan wajib bapa ak, walaupun die tau kot anak die tue x keje ari sabtu)
aku: hari sabtu mmg org xkeje.....
ayah: ko bile nak balik nie!!!! (tande seru tu bkn die marah tp sbb suare die agk kuat ble bercakap ditalipon)
aku: x tau lagi....mggu depan org ade hari keluarga...mggu lagi satu ade progrm kat kolej ....mggu lagi satu la kot....kenape???
ayah: xde ayah nk mintak ko tlg lukiskan pelan rumah nie......org tukang dah datang tinjau2 da nie

dengan tibe2 bertukar gaye percakapan seorg arkitek yg dahagekan job



aku:
ye encik.....encik nk design macam mana????......saya bleh buatkan designnye dan buat utk submission skali.......cme kne bayar rm500 utk upah arkitek tandetgn saje.....yang laen foc siap dapat hadiah 3D rumah encik skali


ayah:
????????......nanti ko balik le


aku:
la??......



lepas dapat call tue terus bukak laptop....tgh ade idea yang mencurah-curah nie jangan disia-siakan.....berikut beberape option....
.

option 1


option 2


minggu nie aku sibuk nk siapkan drwg rumah kampung.......

Hujung minggu depan 26-27 Feb depan kantor aku akan mengadakan hari keluargenya di Bukit Gambang Resort City. Dan macam biasa tugas sampingan ak kat kantor tue...tukang buat banner....(tetap dan berpencen.....minta dijauhkan,,,penat ooo nk kuarkan idea mendesign....)


p/s~ secara jujur...sebagai seorg yg penah belajar psl form and space nie aku lebih gemar opt 2.....tp rsenye client aku nie lebih suka opt 1 kot......jap ...........punye panjang entry yg cite pasal hari keluarga cume satu perenggan aje???...kau da kenape azrin!!!!

2 comments:

ila ni said...

yang membezakan option 1 dengan 2 ialah.....?

wakarchie said...

kos effective..klu tgk plan siap ade satu portion ditgh2 utk aktiviti santai....kata lainnye courtyard house....

mlngnye client aku ckp brape byk da verandah ade...adoiyaiiii